Uprawnienia do przejazdów

Sprawdź pogodę!

Czy wiesz, że...

...klimatyzacja w pojazdach komunikacji miejskiej powinna działać, jeżeli temperatura otoczenia przekracza 25 stopni Celsjusza.
Działa ona poprawnie w pojazdach, jeżeli wszystkie okna są zamknięte. Pomimo włączonej klimatyzacji i w związku z częstym otwieraniem drzwi na przystankach, można odczuć spadek skuteczności jej działania.
Widzisz?! Nie bądź obojętny!
BIP
Biuletyn Informacji Publicznej

IGKM
Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej

Kalendarz
Październik 2017
P W Ś Cz P S N
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
Aktualnie online
Gości online: 1

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 2
Najnowszy użytkownik: Administrator
GoPay - bilet przez Internet!
Schemat sieci tramwajowej!
Al. 23 Stycznia
Rozkłady jazdy (pdf)
Komunikacja tramwajowa

Komunikacja sezonowa

Komunikacja autobusowa




Rozkład w telefonie!
Wybierz swój OS telefonu i zainstaluj aplikację!
Skorzystaj online z wyszukiwarki połączeń!
Planer podróży
Rozkład jazdy
Go2Stop
Rozkład jazdy na urządzenia firmy Apple (iPhone, iPod i iPad).

Przewóz osób taksówkami
Witamy na stronie Organizatora Transportu Zbiorowego w Grudziądzu!

Kontakt:
56 45 10 432 - licencje, zezwolenia, ponadgabaryty
56 45 10 433 - funkcjonowanie komunikacji, utrzymanie przystanków
56 45 10 254 - mandaty za przejazd, kontrola biletów, utrzymanie czystości na przystankach
56 46 59 288 - punkt sprzedaży biletów ul. Chełmińska ALFA
56 69 68 466 - punkt sprzedaży biletów ul. Legionów
Info
Nawigacja
Postępowanie reklamacyjne
Rozdział 7 UCHWAŁY NR VI/37/15 RADY MIEJSKIEJ GRUDZIĄDZA z dnia 25 marca 2015 r. w sprawie określenia przepisów porządkowych obowiązujących przy przewozie osób i bagażu środkami publicznego transportu zbiorowego.

Rozdział 7 - Postępowanie reklamacyjne
§ 13 1. Pasażerowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w terminie 7 dni od daty zdarzenia będącego podstawą reklamacji w niżej wymienionych sytuacjach:
1) niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu;
2) gdy pasażer kwestionuje zasadność wezwania do zapłaty opłaty dodatkowej za brak biletu lub dokumentu
poświadczającego uprawnienie do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego.
2. Reklamacje składa się w formie pisemnej do operatora lub Prezydenta Grudziądza.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I BUDOWNICTWA z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (Dz. U. z dnia 7 marca 2006 r.) Na podstawie art. 79 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. - Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000 r. Nr 50, poz. 601, z późn. zm.2)) określa warunki, jakim powinny odpowiadać reklamacje:

Uprawniony albo podróżny może złożyć do przewoźnika reklamację:
1) z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu;
2) gdy nie zgadza się z treścią wezwania do zapłaty i może udowodnić, że posiadał ważny dokument przewozu lub dokument poświadczający jego uprawnienie do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego.

Reklamację składa się w formie pisemnej. Reklamacja powinna zawierać:
1) datę sporządzenia reklamacji;
2) imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedzibę) przewoźnika;
3) imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedzibę) osoby składającej reklamację;
4) tytuł oraz uzasadnienie reklamacji;
5) kwotę roszczenia (oddzielnie dla każdego dokumentu przewozowego);
6) wykaz załączonych dokumentów;
7) podpis osoby uprawnionej do wniesienia reklamacji.

Do reklamacji powinny być dołączone, odpowiednio do przedmiotu roszczenia, oryginały dokumentów dotyczących zawarcia umowy przewozu w szczególności bilet na przejazd oraz potwierdzone kopie innych dokumentów związanych z rodzajem i wysokością roszczenia, w tym poświadczających uprawnienia do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów.

Odpowiedź na reklamację powinna być udzielona niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika.
- jeżeli wniesiona reklamacja nie spełnia warunków, o których mowa wyżej, przyjmujący reklamację wzywa reklamującego, aby usunął braki w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania, z pouczeniem, że nieuzupełnienie braków w tym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. Wówczas za datę wniesienia reklamacji przyjmuje się datę otrzymania przez przewoźnika uzupełnionej reklamacji.

Jednocześnie informujemy, iż istnieje możliwość rozłożenia należności na raty po złożeniu stosownego wniosku (Wniosek o rozłożenie opłaty dodatkowej na raty.).
Podstawa prawna: UCHWAŁA NR LIII/21/10 RADY MIEJSKIEJ GRUDZIĄDZA z dnia 28 kwietnia 2010 r. w sprawie określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazania organu lub osób uprawnionych do udzielania tych ulg.